گرایش های طراحی

بهترین لوگوهای دنیا

برندسازی (Branding) چیست؟

لوگو اپل موفق ترین لوگو طراحی شده در دنیا !

خیلی از افراد عادی و حتی کارشناسان برند سازی و طراحان گرافیک لوگوی کمپانی اپل را به عنوان برترین و بی عیب و نقص ترین لوگوی طراحی شده می شناسند. یک نکته قابل توجه که در این طرح وجود دارد عدم ارتباط مفهومی و معنایی با موضوع فعالیت شرکت اپل است. اشتباهی که بسیاری از کسب و کارهای در طراحی لوگو انجام می دهند و اصرار به ایجاد ارتباط مفهومی بین آرم و فعالیت خود دارند.

همانطور که می بنید در طول فعالیت شرکت اپل، یک تغییر ظاهری چشمگیر در سال ۱۹۷۷ اتفاق افتاده و سایر ویرایش ها جزئی بوده است. تغییر ترند طراحی از طرح های سه بعدی و استفاده از Gradient ها را در سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ تقریبا در بسیاری از لوگوها و هویت های بصری طراحی شده شاهد هستیم ( مانند لوگوی مایکروسافت‌ ) و هم اکنون شکل ساده و Flat آخرین نسخه ی این لوگو می باشد.

لوگو مک دونالند

لوگوی مک دونالد از جمله موفق ترین نمادهایی است که در سطح بین المللی شناخته شده است و از لوگوهای بسیار ساده و موفق می باشد.
تاریخچه ی این طراحی به زمانی برمیگردد که برادران مک دونالز از یک طراح به نام Gerorge Dexter در سال ۱۹۵۲ درخواست کردند ۲ قوس طلایی رنگ طراحی کند که به شکل M می باشد.

نسخه نهایی از این لوگو در سال ۲۰۰۳ طراحی شده است که زیر آن شعار تبلیغاتی I’m Lovin it نوشته شده است که در لیست بهترین لوگوهای دنیا قرار میگیرد.

لوگو کمپانی فدکس

کمپانی فدکس یکی از مشهور ترین شرکت ها پستی در سر تا سر دنیاست. لوگوی این برند که به عنوان یکی از بهترین لوگوهای دنیا شناخته شده است، به گونه ای طراحی شده است تا سرعت را در ذهن مخاطب تداعی کند . هر چند طراحی لوگو به شدت ساده است اما با کمی دقت متوجه می شویم که ابتدا متن اول با رنگ آبی نوشته شده است که نمایانگر مبدا است و پس از آن حروف EX با حرف زرد نوشته شده است که نشانگر سرعت و مقصد است .

لوگو آمازون

طرح بعدی که در لیست بهترین لوگوهای جهان قرار دارد مربوط به بزرگترین فروشگاه اینترنتی در دنیا است !

شرکت آمازون در طراحی لوگوی خود از یک فلش زرد رنگ بهره برده است که حروف a و z را به یکدیگر وصل می کند این کار برای دو منظور انجام شده است اول برای اینکه تنوع تولیدات و بحث های مرتبط با آنلاین بودن فروشگاه را نشان دهد و هم اینکه با تبدیل لوگو به شکلی شبیه یک شکلک خنده توجه مشتری را بیشتر به سمت خود جلب کند .

لوگو Pinterest

کمپانی Pinterest شرکتی است که با هدف قرار دادن لینک های مورد علاقه کاربران در صفحه خودشان به وجود آمده است و کاربران می توانند تا لینک ها را شخصی سازی کنند . در اسم این شرکت pin به معنای درج است و به همین دلیل حرف P استفاده شده در لوگو به مانند یک پونز طراحی شده است .

لوگو ژیلت

در لوگو شرکت Gillette حروف به صورت بریده شده قرار داده شده اند که نمایانگر تیزی محصولات این شرکت است .

لوگو VAIO

لوگوی VAIO به گونه ای طراحی شده است که دو حرف اول آن یعنی حروف VA به صورت سیگنال های آنالوگ و دو حرف دوم آن یعنی IO به صورت صفر و یک نمایش داده شوند که به خوبی نوع شرکت را در لوگو نمایش می دهد .

لوگو CISCO

لوگوی CISCO بیشتر از شهری که در آن این شرکت تاسیس شده است الهام گرفته شده است . سیسکو در طراحی این لوگو از خطوطی آبی رنگ بهره برده است که نمایانگر الکترومغناطیس و پل گلدن گیت است که در همین شهر (سانفرانسیسکو) قرار دارد .

طراحی لوگو Tour De France

لوگوی Tour De France از مجموعه ای از حروف تشکیل شده است که به صورت شکسته و نامرتب در کنار هم قرار دارند . در این لوگو یک دایره زرد قرار دارد که علاوه بر نماد آفتاب به معنای دوچرخه نیز هست به گونه ای که با کمی دقت متوجه می شوید که حرف R به گونه ای در این دایره قرار گرفته که یک دوچرخه سوار را نشان دهد .

لوگو TOBLERONE

لوگو شرکت TOBLERONE از زادگاه مدیر این شرکت الهام گرفته شده است . با توجه به اینکه مدیر این شرکت در شهر برن که به معنای خرس است به دنیا آمده است مشاهده می کنیم که یک خرس در کوه کنار متن مخفی شده است .

لوگو ال جی  LG

لوگوی شرکت ال جی از ترکیب نام این شرکت به وجود امده شده است و حرف Gدر آن به صورت دایره صورت و حرف L برای بینی آن به کار رفته که البته شبیه نماد بازی پکمن نیز شده است .

لوگو Continental

 

شرکت لاستیک سازی کانتیننتال لوگوی خود را به صورت مینیمالیستی طراحی کرده است و با بهره گیری از فضای خالی زیر حرف C و قرار دادن حرف O زیر آن شکل یک تایر سه بعدی را به وجود آورده است .

لوگو باغ وحش کولنر Kolner Zoo

باغ وحش شهر کلن لوگوی خود را به طرز هنرمندانه ای طراحی کرده است به گونه ای که در لوگو می توانید شکل یک فیل ، کرگدن و دو مناره کلیسای شهر کلن را نیز مشاهده کنید که نماد این شهر نیز محسوب می شود .

لوگو Galeries Lafayette

لوگوی شرکت Galeries Lafayette نیز یکی از بهترین لوگوهای دنیا می باشد، که به زیبایی به بزرگترین سازه کشور فرانسه یعنی برج ایفل اشاره می کند که با دقت به دو حرف آخر این لوگو به طور واضح قابل مشاهده است .

لوگو فرمول یک

یکی از بزرگترین برگزار کنندگان مسابقات اتوموبیل رانی یعنی فرمول یک در لوگوی خود از دو رنگ سیاه و مشکی بهره برده است که تداعی گر سرعت و هیجان است .

لوگو Baskin Robb

Baskin Robbins نام یک فروشگاه بزرگ زنجیره ای است که در میانه لوگوی خود از دو حرف B و R به گونه ای بهره برده است که عدد 31 را نیز به نمایش بگذارد که نشانگر 31 طعم مختلف بستنی است که در آن عرضه می شود

طراحی لوگو Unilever

در لوگوی Unilever حرف U به شکل خلاقانه ای به گونه ای نمایش داده شده است که تصاویر مختلفی که نماد فعالیت های شرکت است در نیز به نمایش گذاشته شود .

لوگو بنیاد خیریه Shelter

Shelter بنیاد خیریه ای است که در کشور انگلستان فعالیت می کند و به افراد بی خانمان کمک می کند که با دقت در حرف h این لوگو که به صورت یک خانه طراحی شده است به این موضوع پی میبریم

لوگو کمپانی VIA

کمپانی VIA که شرکتی بزرگ در ساخت راه آهن در کانادا است لوگوی خود را استفاده از نام خود و فضای خالی بین i به گونه ای طراحی کرده است که نمایانگر ریل های راه آهن باشد .

لوگو LSO

لوگوی LSO به گونه ای زیبا طراحی شده است تا شکل یک ارکستر سمفونیک را در ذهن مخاطب تداعی کند که با دقت در نحوه چینش حروف این شرکت این شکل را مشاهده می کنید .

لوگو شبکه NBC

در طراحی لوگو شبکه NBC فضای سفیدی در بالای حروف وجود دارد که باعث به وجود آمدن شکل یک طاووس شده است و تنوع رنگها نیز نماد تنوع برنامه های این شبکه است .

طراحی لوگو Tostitos

در طراحی لوگوی شرکت Tostitos دو حرف t وسط اسم این شرکت به صورت دو فرد طراحی شده است و حرف i میان آنها نیز یک میز سالسا را نشان می دهد که نمایانگر جمع شدن افراد و صحبت کردن و تبادل اطلاعات در مورد نان ذرت مکزیکی است.

برند سازی بهترین لوگوهای دنیا

در این لیست لوگوی بسیاری از شرکتها و برندهای شناخته شده را با هم مرور کردیم. شاید به نظر بیاید که برخی از این موارد به دلیل معروف بودن جز لوگوهای خوب معرفی شده باشند، اما برندسازی و طراحی هویت بصری وابستگی های پیچیده ای به یکدیگر دارند و لوگو به عنوان عنصر اصلی در هویت بصری یک مجموعه نقش بسیار مهمی دارد.

بازگشت بە لیست

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید